English

Agro Food Park får ny brandingfilm

Aarhusianske Impuls Film står bag den nye brandingfilm, der stiller skarpt på alt det, Agro Food Park er. 

Når du skal forklare, hvad Agro Food Park er, kan det hurtigt blive lidt kompliceret. Du vil nemlig skulle komme omkring 80 virksomheder i et samlet økosystem, der spænder fra store virksomheder i egne domiciler til små start-ups, der lejer et flyvende skrivebord.

Tilsammen trækker virksomhederne 1200 teknologiske genier, vidende rådgivere, innovative projektgrupper og branchespecifikke eksperter til i Agro Food Park. 

Så: Hvordan fortæller vi alt dette på en enkel måde? 

"Filmen er jo et fantastisk medie til historiefortælling, fordi billedsiden giver fortællingen en ekstra dimension. Vi behøver ikke at sige det hele med ord: Vi kan vise det. Derfor er alle scener i videoen optaget hos Agro Food Park, som på  den måde viser den diversitet, der eksisterer her,"  fortæller director for Agro Food Park Anne-Marie Hansen. 

Impuls Film bag kameraet
Én ting er at konstatere, at videoen er det rigtige medie for fortællingen om Agro Food Park - en anden ting er at føre visionen ud i livet. 

Den opgave tog det aarhusianske produktionsselskab Impuls Film på sig. 

"Normalt når vi laver en film som den her, handler det om én virksomhed. Agro Food Park er anderledes, fordi der er så mange virksomheder, som også skulle rummes i fortællingen. Derfor blev udgangspunktet for filmen alt det, virksomhederne og Agro Food Park er fælles om: Udviklingen af fremtidens fødevarer,"  fortæller fotografen bag filmen Alexander Bachmann.

Alexander Bachmann fortæller endvidere, at de er lykkedes specielt godt med netop denne film, fordi de blev mødt af en enorm velvilje og interesse fra de medvirkende fra Agro Food Park: 

"Det gør det bare nemmere at lave en fed film, når vi bliver mødt af velvilje og passion, og at de medvirkende statister og virksomheder virkelig har lyst til at hjælpe. Derudover er det jo en stor fordel, at der netop er så mange forskellige og spændende virksomheder samlet, så det var nemt for os at udvælge de helt rigtige scener til filmen – uden at bevæge os udenfor Agro Food Park."